Het Amerikaanse denimlabel 7 For All Mankind heeft de Italiaanse ontwerper Nicola Brognano benoemd tot nieuwe Creative Director. De aanstelling markeert een nieuwe fase in de ontwikkeling van het merk, dat sinds begin jaren 2000 geldt als een belangrijke speler in het premium denimsegment. Brognano moet het creatieve profiel van het bedrijf aanscherpen en vernieuwen, met behoud van het denim-erfgoed waar 7 For All Mankind groot mee werd.

Het merk investeert de laatste jaren actief in een wereldwijde herpositionering. Daarbij ligt de nadruk op productkwaliteit en een consistente merkervaring, zowel in retail als online. Met Brognano kiest 7 For All Mankind voor een ontwerper die ervaring heeft met internationale modehuizen. Hij werkte eerder bij Giambattista Valli en was Creative Director van Blumarine, waar hij bekend werd om zijn speelse en jeugdige esthetiek.

Volgens Sacha Gomez de Zamora, Global President van het merk, moet Brognano helpen een “coherent creatief ecosysteem” te bouwen dat innovatie stimuleert en de relevantie van het merk vergroot. Brognano zelf zegt het DNA van 7 For All Mankind te willen respecteren, maar er een eigentijdse en zelfverzekerde houding aan toe te voegen.

De eerste collectie onder zijn leiding wordt verwacht tijdens New York Fashion Week in februari 2026. Daarmee organiseert 7 For All Mankind voor het eerst een eigen show op het evenement. Het merk, opgericht in 2000 in Los Angeles en onderdeel van Delta Galil Industries, verkoopt denim- en prêt-à-portercollecties in meer dan 80 landen.