Gucci heeft een nieuw lookbook gepresenteerd onder de titel Generation Gucci. Het project is gefotografeerd door creatief directeur Demna en wordt gepositioneerd als een studie naar het visuele erfgoed van het modehuis. De beelden zijn opgezet alsof ze afkomstig zijn van een modeshow die niet heeft plaatsgevonden. Met het lookbook bereidt Gucci het publiek voor op Demna’s eerste officiële collectiepresentatie, gepland voor februari.

In de serie worden elementen uit verschillende decennia samengebracht. De eerste looks bestaan uit lichte pakken in zijdefaille met een bewust verouderde uitstraling. Vrouwenpakken sluiten met kleine haakjes in plaats van knopen. Ook zijn er naadloze jeans met verborgen zakken en sluitingen, en zijden reispakken die comfort centraal zetten. Daarnaast zijn er sportieve referenties, zoals technische mocknecks en nauwsluitende leren jacks geïnspireerd op surfpakken.

Voor de buitenkleding zijn materialen als shearling, zijde, geitenhaar en veren gebruikt. Feestkleding bevat lingerie-achtige ontwerpen, minirokken en jurken in chiffon en jersey. Invloeden uit de jaren zeventig en negentig komen terug in leren ensembles, equestrian-prints en racerjackets met de kenmerkende web-streep.

Ook accessoires worden opnieuw vormgegeven. De Jackie 1961-tas verschijnt in nieuwe proporties, de Dionysus krijgt een hoekige variant en de Lunetta Phone+ combineert monogramcanvas met chainmail. Volgens Gucci is Generation Gucci bedoeld als inventarisatie van het verleden en als richtingaanwijzer voor toekomstige ontwerpen.